Dobry tekst reklamowy to nie tylko fajna forma. To sposób komunikacji, coś, co skutecznie pośredniczy pomiędzy sprzedawcą a klientem. Błyskotliwy przekaz łączy potrzeby i pragnienia odbiorcy z korzyściami, jakie daje produkt. Zobacz, jak tworzę moje teksty sprzedażowe. Przykłady ciekawych rozwiązań znajdziesz poniżej!

Skuteczne teksty sprzedażowe

Tekst reklamowy ma podstawową funkcję: to wzbudzenie pragnienia posiadania danego przedmiotu/usługi. Cel zostanie osiągnięty, jeśli umiejętnie trafimy w potrzeby klienta. Aby je poznać, trzeba dokładnie się dowiedzieć kto jest odbiorcą Twoich produktów!

Kim jest Twój klient?

Ludzie są … tak, najczęściej są egoistami, trzeba to sobie uświadomić. Co prawda, niektórzy wskakują na wyższy level człowieczeństwa i zaczynają służyć innym, ale z czystych pobudek nie zdarza się to często. Należy więc założyć, że Twojego klienta obchodzi głównie on sam i jego potrzeby. Raczej rzadko masz do czynienia z sytuacją, że ktoś kupuje u Ciebie, żeby Ci było lepiej, prawda? Klient chce przede wszystkim poprawić swoją sytuację.

Zmień tylko jedną rzecz

Jeśli mówisz tylko o swoim produkcie albo usłudze, szanse na pożądaną reakcję klienta są słabe.

Jeśli jednak :

  • przestawisz się na klienta,
  • zaczniesz po prostu o nim mówić, mówić, mówić…
  • gdy zaczniesz rozpatrywać jego problem i będziesz szukać rozwiązania…

Nagle zdobędziesz wielkie zainteresowanie!

A gdy pokażesz, że Twój produkt lub usługa likwiduje problem klienta, albo sprawia, że jego życie staje się bardziej znośne… co się stanie?

Odbiorca zdecyduje się na transakcję!

Teksty sprzedażowe przykłady

Jak tworzę mój tekst sprzedażowy?

Zanim przystąpię do pisania, najpierw zbieram informacje o kliencie/grupie odbiorców. Dowiaduję się, dlaczego może być zainteresowany danym produktem, usługą, działalnością. Analizuję, czego potrzebuje klient, do czego dąży.

Dopiero potem tworzę tekst, w którym:

  • Pokazuję jak produkt albo usługa może rozwiązać konkretny problem klienta.
  • Prezentuję produkt albo usługę, wskazując przy tym, jakie konkretne korzyści zyska klient, decydując się na produkt.
  • Wyliczam wszystko zgodnie z prawdą: co otrzyma klient, robię to w atrakcyjny sposób.

Uwaga: Nie kłamię ani nie ubarwiam korzyści, ale:

  • Pozwalam odkryć odbiorcy, jak produkt lub usługa odpowiada na jego potrzeby i pragnienia.
  • Potwierdzam korzyści produktu, przytaczam tzw. twarde dane.
  • Prezentuję, co inni osiągnęli dzięki temu produktowi, jak ulepszył ich życie.
  • Przekonuję klienta, dlaczego powinien kupić właśnie ode mnie ten produkt (np. znakomita technologia, firma długo jest na rynku itd.)

Na koniec:

  • Mówię klientowi, dlaczego warto właśnie teraz skorzystać z oferty (np. wyjątkowa okazja).
  • Wzywam klienta do działania.

Chcesz, żebym przygotowała dla Ciebie teksty reklamowe, teksty sprzedażowe?

Chcesz ze mną współpracować?

Decyzja należy do Ciebie!

Zapraszam!

Copywriter Małgorzata Chyl

Teksty sprzedażowe przykłady zobacz