Teksty na stronę internetową

Czy wiesz, co powinna robić dobra strona internetowa? Rozmawiać z klientem! Tak, dobrze czytasz!

Witryna internetowa to okno na świat, to także kanał do kontaktu z ludźmi. Jest Twoją wizytówką, ma budzić emocje i zainteresowanie, ale też sympatię i zaufanie do Ciebie. Nie ma na niej przestrzeni na skomplikowane wywody naukowe i trudne słownictwo. Trzeba umieścić tu proste (ale nie prostackie) teksty, które angażują i śmiało kreślą plastyczny obraz w głowie odbiorcy. Trudne, złożone zdania nie powinny mieć tu miejsca, najskuteczniejsze treści są wyrażone obrazowym i prostym językiem.

Pokazuj rozwiązania, skupiaj się na potrzebach odbiorcy

Nie koncentruj się na swoim produkcie, mów klientowi o nim samym, o jego potrzebach. Opowiadaj o tym, co Twój produkt może zrobić, by poprawić życie klienta. Człowiek ma taką właściwość, że interesuje go wszystko, co dotyczy jego samego. Zwykle wystarczy jedna zmiana i teksty na stronę internetową zaczynają działać! Należy zacząć mówić i pisać o kliencie oraz jego potrzebach, zamiast o produkcie (daną rzecz czy usługę pokazujemy na końcu, jako sposób na kłopot klienta).

To niesamowite, ale taka zmiana w komunikacji potrafi podnieść sprzedaż kilkukrotnie, bez żadnych inwestycji w dodatkową reklamę!

Wskazuj korzyści

Aby sprzedać swoje usługi, musisz skupić się na korzyściach, jakie dają odbiorcy. Ludzie długo serfują po Internecie, bo szukają rozwiązań swoich problemów. Wchodząc na Twoją stronę oczekują, że im pomożesz, że pokażesz jak pozbyć się kłopotu.  Zanim napiszesz swoje teksty na stronę internetową wypisz zalety Twojego produktu lub usługi.

  1. Każdą zaletę zamień w korzyść dla Twojego klienta.
  2. Zastanów się, jak Twój produkt rozwiązuje problem klienta.
  3. Pomyśl, co może powstrzymać klienta i jak możesz tę trudność pokonać.

Każdy z tych kroków uświadamia Ci, jak myśli Twój odbiorca. Pozwoli zrozumieć, dlaczego decyduje się na konkretną ofertę. Postawienie się po tzw. drugiej stronie pokaże Ci myśli klienta, który może, ale nie musi zdecydować się właśnie na Ciebie.

Powiedz, co odbiorca ma zrobić!

Treści na stronie internetowej muszą zawierać tzw. wezwanie do działania. To, co przeczytał odbiorca ma go zaprowadzić do momentu, w którym skontaktuje się z Tobą. Porażką jest sytuacja, w której potencjalny klient zaczyna szukać dalej. Klient powinien dowiedzieć się od Ciebie, co powinien zrobić dalej. Powiedz mu to dosłownie: kliknij link, kup to, czytaj dalej, zapisz się tutaj. Nie obawiaj się powtarzania tego komunikatu kilkukrotnie, po prostu pomóż klientowi w podjęciu właściwej decyzji!

Teksty na stronę internetową może napisać Ci profesjonalny copywriter!