Hasła reklamowe

W momencie, gdy ktoś po raz pierwszy trafia na Twoją witrynę, daje sobie średnio 7 sekund na to, by zostać lub serfować dalej. Jeśli błyskawicznie znajdzie coś ekscytującego, to przystanie, aby przez dłuższy czas rozejrzeć się po serwisie. Jeśli nie, opuści witrynę i pójdzie sobie dalej.

Pierwszy kontakt może być początkiem nowej współpracy. Albo wywrzesz na odbiorcy dobre wrażenie, albo nie. Albo go zaciekawisz, albo zanudzisz. Albo będzie czytał dalej, albo co prędzej ucieknie na inną stronę.

Jeśli klient przegląda nieznaną sobie stronę www, to nie wie, czego się może spodziewać i szuka punktów zaczepienia. Hasła reklamowe są doskonałym haczykiem, który zatrzymuje odbiorcę. Pierwszy kontakt z Twoim serwisem powinien być obietnicą przygody. Ciekawej, tajemniczej, jedynej w swoim rodzaju. Dobre hasła reklamowe bazują na ludzkich potrzebach, pragnieniach, tęsknotach, marzeniach i oczekiwaniach.

Hasła reklamowe? Proste, inteligentne, zwięzłe

Genialne hasła reklamowe wpadają same do ucha i zatrzymują się w pamięci na zawsze. Czasami są śmieszne, czasami dziwne, praktycznie wszystkie opierają się na skojarzeniach. Trzeba wiedzieć, że najbardziej popularne slogany reklamowe utworzone są z zaledwie paru, np. 4 słów. Mało? W sensie matematycznym tak, jednak jest to liczba wystarczająca, by wywołać lawinę skojarzeń, stworzyć pożądany klimat i wzbudzić emocje.

Dobre slogany reklamowe są tak proste, że na dosłownym poziomie pojmie je nawet dziecko. Oczywiście, slogan może oznaczać o wiele więcej, jednak zrozumienie jego podstawowego sensu nie powinno nikomu sprawić kłopotu.

Niektóre techniki tworzenia hasła reklamowego

  • Gry słowne to bardzo inteligentna technika. Hasło jest oparte o wieloznaczność danego słowa i bazuje na skojarzeniu. Slogan taki pobudza wyobraźnię i pozwala odbiorcy na własną interpretację. Znakomity przykład gry słownej to: „Z Kasią Ci się upiecze”.

  • Aliteracja oznacza powtórzenie jednej lub też kilku liter na początku słowa lub kilku słów w zdaniu. Ta technika znakomicie brzmi, hasło jest melodyjne i świetnie wpada w ucho i pamięć. Przykład — Wartobyło.pl Wszystko wyszło wspaniale!

  • Zestawienia są stosowane, gdy skupiamy się na opisaniu danej cechy produktu lub usługi. Technika ta podkreśla istotność kluczowego atrybutu, który się bardzo wyróżnia. Przykład: „Tyle świeżości i tylko dwie kalorie”.

Najlepsze slogany reklamowe są uniwersalne i ponadczasowe, będą zawsze aktualne i nigdy się nie zestarzeją. Stworzenie takiego hasła marketingowego to prawdziwy majstersztyk, taka treść będzie aktualna także w przyszłości, niezależnie od zmian, które nastąpią. Twoja firma także może mieć fantastyczne hasło reklamowe, tak samo dobre, jak te, które prezentują wielkie koncerny i marki. To wspaniała inwestycja, która będzie procentować w przyszłości.

Hasła reklamowe — dlaczego właśnie  ja?

Może zabrzmi to nieskromnie, ale ja wiem, że potrafię tworzyć znakomite hasła reklamowe. Myślę, że trudno taką umiejętność wypracować, jeśli ktoś nie ma do tego naturalnego drygu. Oczywiście, są pewne sposoby i techniki, które pozwolą komuś zbliżyć się do idealnego hasła reklamowego. Ja jednak uważam, że tu liczy się przede wszystkim ta niezwykła iskra, po prostu talent. Tak, mam taki talent!

Jeśli chcesz, mogę go wykorzystać dla Ciebie!