Pisanie wydaje się czynnością prostą, każdy z nas przecież tworzył w szkole wypracowania. Do profesjonalnego kreowania tekstów na strony www nie wystarczy jednak jedynie „lekkie pióro”. Tu przyda się wiedza z zakresu marketingu, optymalizacji i psychologii. Copywriter Toruń ma dla Ciebie kilka wskazówek!

Konieczna jest przejrzystość!

Artykuł, który napiszesz powinien być prosty i zrozumiały dla przeciętnego człowieka (laika). Unikaj zdań wielokrotnie złożonych i skomplikowanych, stosuj więcej czasowników niż przymiotników. Daj treści odpocząć — najlepiej jeden dzień, wyłapiesz wtedy nawet najmniejsze błędy i niejasności. Wymyśl niebanalny, ciekawy tytuł, pod nim umieść tzw. lead, czyli ciekawe podsumowanie tekstu, podkreślone grubym drukiem. Lead powinien mieć ok. 400-500 znaków. Jeśli zależy Ci na ruchu z wyszukiwarek umieść w tym miejscu frazy kluczowe(np. copywriter toruń, teksty na strony www). Dobrą praktyką jest pisanie leadu na sam koniec pracy 😊!

Tekst podziel na akapity – ułatwisz tym zabiegiem czytanie i rozumienie treści. Akapity opatrz śródtytułami i wybolduj je. Optymalną długością tekstu  zamieszczanego w Internecie  jest ta od 2 do 3 tys. znaków. Im jednak artykuł jest dłuższy, tym więcej może zindeksować wyszukiwarka.

Co to jest SEO?

Pisanie pod SEO to zadanie wymagające minimum specjalistycznej wiedzy. Dzięki niej  Twoje teksty będą windować daną stronę w górę w wynikach wyszukiwarek. Do znalezienia fraz kluczowych przydają się takie narzędzia, jak np. Semstorm, KeywordTool lub KWFinder ( na ich stronach znajdziesz filmiki z instrukcjami dotyczącymi SEO.) Tekst nasycasz słowami  kilkukrotnie, umiejętnie je wplatając, tak by nie raziły czytelnika. Podaję przykład: Gdzie może pracować copywriter? Toruń  to dobre miejsce, ale tak naprawdę każda lokalizacja, gdzie dociera Internet może być jego bazą.

Liczy się tylko oryginał

Kopiowanie nie popłaca. Google może ograniczyć taką skopiowaną stronę w indeksie wyszukiwarki. Plagiat jest także niezgodny z prawem, kopiując czyjąś pracę i podając ją jako swoją — godzisz w prawa autorskie. Przy konstruowaniu własnego artykułu możesz opierać się na dowolnych źródłach, ale musisz stworzyć własną,  oryginalną kompozycję słów i zdań. Twój Klient może w każdej chwili sprawdzić, czy tekst nie jest skopiowany, w Internecie łatwo znaleźć służące temu narzędzia i programy.

Pisz ciekawe teksty na strony www

Pamiętaj, że to co piszesz będzie ktoś czytał. Tekst zoptymalizowany pod SEO będzie doskonały dla wyszukiwarek, ale także przyjazny dla ludzi. Postaraj się pomóc tej osobie, która siedzi po drugiej stronie ekranu, daj jej jakąś poradę, pomysł, podsuń rozwiązanie problemu. Okaż sympatię swojemu czytelnikowi…

W miarę możliwości — używaj prostego języka, bez żargonu zawodowego. Do treści dodawaj słowa kluczowe i wyrazy bliskoznaczne w stosunku do nich. Google całkiem nieźle radzi sobie z rozpoznawaniem synonimów i odmianą wyrazów. Teksty na strony www mają być interesujące i przyjemne w odbiorze!

Powodzenia!